Horizon: Zero Dawn Update 1.30 bringt New Game+, neue Trophäen und mehr
Wer Horizon: Zero Dawn besitzt sollte jetzt seine PS4 einschalten und sich das Horizon: Zero Dawn Update 1.30 herunterladen. Vor allem für SpielerInnen, die meinen, schon alles gesehen zu haben, bietet das Update mit New Game+, einem Ultra Hard Mode und neuen Trophäen neue Anreize. – Wir haben die vollen Patchnotes für euch.
Die wichtigsten Neuerungen des Horizon: Zero Dawn Update 1.30
Mit dem neuen Update wurden diverse Bugs, Spielabstürze und andere Probleme behoben, über die SpielerInnen klagten.
Was mehr Leute interessieren dürfte ist wohl das neu eingeführte New Game+, mit dem ihr Aloys Charakterfortschritt und Inventar mit ins neue Spiel nehmen könnt. Zwar gibt es weiterhin ein maximal erreichbares Level, doch Erfahrungspunkte können auch darüber hinaus gesammelt werden. New Game+ bietet auch kleine freischaltbare Dinge und Änderungsmöglichkeiten, die zuvor nicht vorhanden waren. So gibt es neue Gesichtsbemalungen für Aloy und die Option ihren Fokus zu verändern.
Die zweite große Neuerung ist die Einführung eines Ultra Hard Mode, in dem sich die Maschinen aufmerksamer verhalten und die Regeneration von Aloys Lebenspunkten eingeschränkt ist. Hat man den Ultra Hard Mode einmal gestartet, ist es nicht möglich, den Schwierigkeitsgrad im Laufe des Spiels zu wechseln.
Zwei neue Trophäen gibt es auch: Eine, wenn man New Game+ durchspielt und eine, wenn man dieses im Ultra Hard Mode bezwingt.
Im Folgenden könnt ihr euch die kompletten Patch Notes ansehen:
Die Patchnotes zum Horizon: Zero Dawn Update 1.30
Summary
- New game+ added for players who want to play through the game with their existing gear.
- Ultra Hard mode is added for the players that are up for another challenge!
- Added two new trophies to the game: One for completing New game+ and one for completing New game+ in ultra-hard mode.
- Added support for all EU and US text Languages on EU and US games.
General Fixes
- Fixed an issue for some players in “The Looming Shadow” where two guards would disappear after Blameless Marad speaks to them.
- Fixed an issue for certain players with the Lodge Ropecaster where the ropecaster’s anchors that are automatically shot in the ground would not stick to the terrain while shooting from a crouched position.
- Fixed an issue for some players where bandit camps would incorrectly display as ‘Undiscovered’ within the world map if the player had cleared all bandit camps.
- Fixed an issue with “Cauldron Zeta” where for some players the quest log would disappear after completing the quest.
- Fixed an issue that some players encountered with the animations of Aloy. When the player would perform a melee attack and use the Focus almost simultaneously, it would cause Aloy’s upper body to twist unnatural for a moment.
- Fixed an issue with the humanoid scream and attack indicators.
- Fixed an issue in “Deep Secrets of the Earth” where for some players the data points in Sobeck’s office were not obtainable if the player wanted to pick them after the explosion caused by Helis, as they had disappeared.
- Fixed an issue with the Tearblaster statistics being incorrectly displayed in the weapon wheel.
Progression Issues Fixes
- Fixed an issue in “Field of the Fallen” where for some players Erend would not appear and thus blocked progression of this quest.
- Fixed an issue in “The City of the Sun” where some players might teleport through the protester scene, blocking progression as Erend would not open the door to Olin’s apartment.
Crash Fixes
- Fixed miscellaneous crashes.
Miscellaneous Fixes
- Minor text fixes.